Fernando Alonso (Ferrari) a utilizat trei din cele patru tipuri de anvelope Pirelli – Cinturato Albastru de ploaie, Cinturato Verde, intermediare si P Zero Alb, mediu – pentru a castiga Marele Premiu al Malaeziei, derulat sub influenta ploii si sa preia astfel sefia clasamentului general al pilotilor. Strategia alegerii pneurilor a fost si cheia obtinerii celei mai bune clasari din cariera, locul secund, pentru pilotul Sauber, Sergio Perez.
O ploaie scurta cazuta inainte de start a facut ca pilotii, cu exceptia celor doi de la HRT, sa porneasca pe pneuri intermediare Cinturato Verde. Dupa doar un tur, Perez a intrat la boxe pentru a trece pe pneuri de ploaie, pe masura ce aversele se inteteau – iar aceasta decizie s-a dovedit decisiva pentru rezultatul sau final. Aceasta oprire prematura a facut ca Perez sa fie pe locul trei cand cursa a fost intrerupta in turul trei din cauza ploii torentiale. Reluarea cursei s-a facut in urma safety-carului, ceea ce a obligat ca toti pilotii sa ia startul pe pneuri de ploaie, conform regulamentului.
Pe masura ce pista s-a uscat, liderii au schimbat pe intermediare, iar Perez a trecut in frunte pentru prima data, inainte de a fi depasit de Alonso. Chiar inainte de aparitia steagului rosu, existau deja mai multe strategii privind pneurile. Decizia HRT de a porni pe pneuri de ploaie l-a propulsat pe Narain Karthikeyan pe pozitia a zecea a clasamentului, in momentul opririi cursei: prima data cand tanara echipa spaniola a incheiat un tur in puncte. Dimpotriva, Jean-Eric Vergne a ramas pe pneuri intermediare pana la aparitia steagului rosu, dovedind adaptabilitatea pneului Pirelli Cinturato Verde, prin pastrarea celei de-a saptea pozitii in ciuda uriaselor cantitati de apa de pe pista.
Marusia s-a trezit, de asemenea, incheind in puncte, gratie locului opt reusit de debutantul Charles Pic. In turul 37 pilotul Toro Rosso, Daniel Ricciardo a fost primul care a trecut pe slick-uri, utilizand P Zero Alb mediu, in timp ce Alonso a trecut pe slick-uri de compozitie medie trei tururi mai tarziu, suficient pentru a-si asigura cea de-a 28-a victorie din cariera.
Cel mai rapid tur al cursei a fost reusit pe pneuri P Zero Argintiu de compozitie tare de Kimi Raikkonen (Lotus) cu trei tururi inainte de final. Cel mai lung schimb al cursei a fost de 27 de tururi pe pneuri intermediare Cinturato verde si a fost realizat de Lewis Hamilton (McLaren), Kimi Raikkonen (Lotus) si Kamui Kobayashi (Sauber).
Directorul Pirelli Motorsport Paul Hembery a comentat: „Aceasta cursa este un ecou a celei din Canada de anul trecut, care a fost, de asemenea, intrerupta din cauza ploii. Inca o data, s-a creat un set intreg de circumstante de unde au rezultat performante uimitoare, cum ar fi pozitia a doua ocupata de Perez. Dupa reluare a fost important pentru piloti sa-si conserve intermediarele – care s-au dovedit extreme de versatile in aceste conditii mixte – pentru a le pastra in conditii optime de temperatura. Primii doi clasati au avut strategii complet diferite in alegerea pneurilor, cu Alonso pe medii si Perez pe pneuri de compozitie tare, pentru ultimul schimb, ceea ce a dovedit ca decizia noastra de a reduce diferentele de performanta dintre compozitii duce la curse din ce in ce mai stranse. Vrem de asemenea sa-l felicitam pe Bruno Senna, care a reusit cel mai bun rezultat din cariera clasadu-se pe locul sase.”
Foto: Fernando Alonso / Scuderia Ferrari/ Marele Premiu al Malaeziei 2012
Credit foto: Ferrari Spa