De multă vreme numele Audi a devenit sinonim cu revoluționarea sporturilor cu motor. Sistemul lor Quattro a transformat complet lumea raliurilor, punând capăt dominației tracțiunii pe două roți și stabilind tracțiunea integrală ca noul standard. Această inovație revoluționară a avut un impact de durată asupra sportului.
Următoarea pagină de istorie a fost scrisă de Audi în Cursa de 24 de ore de la Le Mans prin introducerea motoarelor turbodiesel. Audi R10 a devenit prima mașină cu motor diesel care a câștigat prestigioasa cursă, iar modelele ulterioare precum R15 și R18 au continuat să domine competiția, reușind un total de șase victorii.
În Raliul Dakar, Audi și-a propus să-și continue șirul de progrese care au reprezentat adevărate schimbări de paradigmă. Audi RS Q e-tron a fost conceput pentru a revoluționa conceptul de mașină de raliu Dakar, încorporând puterea electrică într-un mod unic. Însă, întrucât în deșert nu există stații de încărcare, a făcut ca Audi să adopte o abordare diferită. Soluție a reprezentat-o combinarea unui motor turbo pe benzină de doi litri cu patru cilindri cu o baterie de înaltă tensiune și motoare electrice din fostul lor program de Formula E.
Această strategie neconvențională are la bază nevoia de a demonstra că o mașină cu propulsie electrică ar putea triumfa în epuizantul Raliu Dakar. Victorie a devenit nu doar o dorință, ci o necesitate pentru Audi. Din păcate, încercările lor de până acum au eșuat, iar presiunea este în creștere. Programul Dakar a fost deja întrerupt, făcând din ultimele zile ale ediției din acest an a Raliului Dakar ultima oportunitate pentru RS Q e-tron de a-și dovedi valoarea.
În prezent, Carlos Sainz conduce raliul, urmat îndeaproape de Mattias Ekström pe locul doi, ambii conducând vehicule Audi. Un podium cu Audi pe primele două locuri nu ar fi doar o realizare remarcabilă, ci și o validare a abordării lor neortodoxe asupra energiei electrice în Dakar. Cu toate acestea, Sébastien Loeb din Prodrive Hunter este pe urmele lor, la doar câteva minute în urma lui Ekström. Concurența este acerbă, iar rezultatul cursei va determina dacă moștenirea Audi, marcată de inovație și succes în sportul cu motor va continua sau se va încheia.
Foto: Carlos Sainz/ Lucas Cruz/ Audi RS Q E-Tron. Credit foto: A.S.O., F Lefloch’h, D.P.P.I. via Team Audi Sport