Pe parcursul a mai puțin de o lună situația privind regulamentul competițional al Campionatului Mondial de Raliuri pare să se fi schimbat complet: mașinile de Rally1 fuseseră inițial omologate de Federația Internațională a Automobilului până la sfârșitul anului 2026. Acum însă se pare că vor fi înlocuite la finele sezonului 2024.
Noile mașini vor fi o evoluție a actualelor mașini de categorie Rally2. Ele vor dispune de un motor upgradat și de un pachet aerodinamic îmbunătățit: practic o situație similară cu cea văzută până la sfârșitul anului 2016.
Motivul care ar sta la baza unei asemenea schimbări de direcție în reprezintă costul prohibitiv al mașinilor de Rally1, care au ajuns să coste în jur de 1 milion de Euro exemplarul. În mod evident, o sumă mult prea mare pentru toată lumea. Concluzia ar fi că regulamentul actual a eșuat complet, iar pentru a merge mai departe ar fi nevoie de o schimbare radicală.
Ca pași de urmat în perioada următoare, echipele din Campionatul Mondial de Raliuri vor trebui să discute și să ia decizii în Comisia WRC, iar ulterior FIA va trebui să aprobe noile regulamente în Consiliul Mondial. Este mult de lucru, însă se pare că totul se va întâmpla foarte curând.
E clar că regulamentul se va schimba, însă în acest moment nu se știe daca hibridul va fi scos sau dacă va fi utilizat și dezvoltat în continuare, daca există perspectiva intrării unor noi echipe în campionat și nici măcar daca va trebui dezvoltată o mașina nouă, în conformitate cu noul regulament sau va fi suficient să se pornească de la actualele modele Rally2 pe care echipele actuale le-au dezvoltat deja.
Foto: Noua Škoda Fabia RS Rally2
Credit foto: Škoda Motorsport