M-Sport contează pe Adrien Fourmaux și Grégoire Munster în sezonul WRC 2024

by Romeo Tudorache | 23 Dec, 2023 | WRC

M-Sport și-a prezentat echipajele cu care va concura în Campionatul Mondial de Raliuri 2024, Adrien Fourmaux și Grégoire Munster fiind confirmați ca piloți pentru întregul sezon.

Francezul Fourmaux și belgianul Munster îi înlocuiesc astfel pe Ott Tänak și pe Pierre-Louis Loubet. Tänak s-a mutat înapoi la echipa de uzină Hyundai pentru sezonul viitor, în vreme ce Loubet nu și-a confirmat încă planurile pentru 2024.
Adrien Fourmaux și Grégoire Munster sunt deja familiarizați cu modelul Ford Puma Rally1. Fourmaux a concurat cea mai mare parte a sezonului 2022 la comenzile unui Puma, cea mai recentă apariția a sa fiind Raliul Japoniei din noiembrie 2023. La rândul său Grégoire Munster a luat startul în Rally1 în două etape ale sezonului 2023 – în Rally Chile (28 septembrie – 1 octombrie 2023) și Raliul Europei Centrale (26 – 29 octobmrie 2023).

Acestă nominalizare marchează o promovare dublă în cadrul structurii M-Sport. Ambii piloți au fost obișnuiți în echipamentul Rally2 al echipei în 2023. Fourmaux a câștigat titlul britanic și a obținut un podium WRC2 în Finlanda, în timp ce Munster a câștigat categoria WRC2 Challenger în Grecia.

În timp ce prezența sa la Raliul Japoniei s-a încheiat într-un șanț după o ieșire în decor pe SS2, performanțele lui Fourmaux din 2023 par să fi fost suficiente pentru a convinge conducerea M-Sport că merită încă un an întreg în clasa de top a Campionatului Mondial de Raliuri.
“Accederea în cadrul echipei a fost obiectivul principal al sezonului 2023 și sunt încântat să revin pentru un sezon complet la comenzile unui Puma anul viitor”, a spus Fourmaux. “Sunt recunoscător structurilor M-Sport, Ford și Red Bull pentru încrederea acordată, susținerea primită oferindu-mi încă un an la cel mai înalt nivel, având astfel șansa de a-mi demonstra capacitățile.”

Promovarea unor piloți tineri reprezintă deja un obicei în cadrul echipei M-Sport. Elfyn Evans a fost retras din echipa WRC în 2015, a câștigat titlul britanic în 2016 și a fost promovat înapoi la nivelul superior în 2017, anul în care a câștigat prima sa victorie în WRC. Tänak a fost, de asemenea, scos din echipă la sfârșitul anului 2012, revenind apoi cu “normă întreagă” la cel mai înalt nivel cu M-Sport în 2015, după o serie de apariții în WRC și WRC2 cu un an înainte.

Adrien Fourmaux: “Mi-a plăcut să iau parte la dezvoltarea Fiesta Rally2 în 2023 și cred că asta mă va ajuta pentru sezonul viitor cu mașina Rally1. Va fi un sezon foarte interesant pentru toată lumea, mai ales cu noul regulament și sistemul de puncte. Avem un plan clar, acela de a munci din greu și a obține cele mai bune rezultate posibile, pentru a sprijini echipa și a o aduce înapoi acolo unde merită să fie. De asemenea, sunt foarte mândru că sunt singurul pilot francez care concurează întregul sezon la cel mai înalt nivel al WRC.”

Grégoire Munster a condus un model Puma de client, aparținând lui Jourdan Serderidis, clasându-se pe locul șase în Chile, apoi pe locul șapte în Raliul Europei Centrale.
Bengianul s-a alăturat M-Sport anul trecut, după mai mulți ani petrecuți ca pilot junior în echipe de client Hyundai. În 2023 a pilotat întreaga gamă de mașini de curse preparate de M-Sport, de la cele de categorie Rally3, până la cele de Rally1.
“Am pilotat aproape întregul sezon în WRC2 în 2023, lucru care a reprezentat un mare plus, pentru că este pentru prima dată când am avut șansa să iar startul la aproape toate evenimentele WRC și să parcurg cât mai mulți kilometri. Cele două curse la volanul unui Puma m-au ajutat foarte mult să mă pregătesc pentru trecerea la Rally1 în 2024. Lucrul în cadrul echipei M-Sport a fost, de asemenea, incredibil de util. Sunt nerăbdător să încep la Monte Carlo, iar obiectivul pentru 2024 va fi în primul rând să obțin rezultate bune, apoi să măresc ritmul raliu după raliu, iar în al doilea rând să încerc să nu greșesc și să acumulez cât mai multă experiența. Concurăm împotriva campionilor mondiali, așa că va fi o mare provocare, pe care o aștept cu nerăbdare.”

Directorul echipei M-Sport Richard Millener este încântat de noua structură a echipei pentru 2024 și este încrezător în șansele tinerei sale formații de a obține rezultate solide.
“2024 ne va obliga să adoptăm o abordare nouă și diferită în comparație cu ultimele 12 luni, a spus Millener. “Dezvoltarea și susținerea tinerilor talente trebuie să se dovedească o modalitate interesantă de a aborda un sezon WRC și, având în vedere că mulți dintre piloții de top nu concurează în întregul campionat, vom avea astfel oportunități de a realiza niște performanțe puternice și surprinzătoare. Avem toate ingredientele pentru a obține aceste rezultate, iar echipa este motivată să înceapă din nou în câteva săptămâni luând totul de la zero.
Adrien și Grégoire sunt doi piloți grozavi, extrem de determinați și motivați. O echipă tânără poate crea o energie pozitivă și din asta pot veni lucruri grozave, așa că abia aștept să reîncep să lucrez cu toți pentru a arăta ce știm că putem să realizăm.”

Anunțul M-Sport completează lista Rally1 de anul viitor, cu opt mașini pregătite să concureze întregul sezon: trei înscrise de constructorul Hyundai, alte trei de Toyota, alături de cele două modele Puma ale echipei Ford.

Credit foto: M-Sport WRT