F1 – A doua sesiune de teste oficiale din 2013

by Romeo Tudorache | 23 Feb, 2013 | Formula 1

Echipele din Formula 1 au avut parte de ploaie pentru prima oara in acest sezon in ultima zi de teste, din cele patru, de la Barcelona, in Spania. Primele trei zile s-au desfasurat in conditii normale, iar echipele au avut ocazia sa testeze toata gama de pneuri Pirelli P Zero, o gama complet noua pentru acest sezon. Chiar daca circuitul de la Barcelona este unul familiar, din cauza temperaturilor neobisnuit de scazute informatiile adunate nu sunt cele mai relevante. Ultima sesiune oficiala de teste, inaintea startului de sezon, va avea loc tot aici la Barcelona in perioada 28 februarie – 3 martie.

Paul Hembery, Directorul Pirelli Motorsport: “Echipele au experimentat o degradare mai mare a pneurilor, dar acest lucru s-a datorat conditiilor meteorologice. Conditiile de aici au fost total atipice pentru restul sezonului, temperaturile, ambientala si cea a circuitului, fiind mult mai reci decat cele pe care le vom intalni de acum incolo. Din aceasta cauza pneurile nu au fost folosite la temperatura lor de lucru, ceea ce a dus la aparitia fenomenului de graining. Conditiile au fost total nepotrivite, mai ales pentru pneurile de compozitie supersoft. Tinand cont ca echipele mai testeaza inca setari diferite si folosesc diverse compozitii ale pneurilor P Zero pentru a vedea cum se comporta pe noile monoposturi, am vazut un nivel de degradare al anvelopelor mai mare decat de obicei. Cu siguranta la Melbourne pneurile vor putea fi exploatate in conditii normale si atunci nivelul de degradare va fi cel asteptat”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

INFORMATII SUPLIMENTARE:
• Fiecare echipa are alocate 100 de seturi de pneuri pentru fiecare masina, pe an, pentru sesiunile de teste. Dupa primele teste de la Jerez, echipele au incercat sa adune si la Barcelona cat mai multe informatii despre noile pneuri si sa descopere modul in care acestea interactioneaza cu monoposturile dezvoltate pentru sezonul 2013.

• Temperaturile, ambientala si cea a circuitului, au fost intre 10 si 15 grade Celsius, adica mai scazute decat la Jerez. Acest lucru a dus la aparitia fenomenului de graining, care apare atunci cand monoposturile derapeaza, iar pneurile nu sunt inca aduse la temperatura optima. Frictiunea cu suprafata de asfalt duce la ruperea unor bucati din cauciuc.

• Dupa testele de la Jerez, unde echipele au inceput reglajele la noile monoposturi, la Barcelona toata lumea s-a concentrat mai mult pe pneuri, simuland conditii de cursa cu cantitati diferite de combustibil in rezervor. Pentru cursa din Australia sunt prognozate cate doua sau chiar trei opriri la boxe, iar echipele au testat si acest lucru la Barcelona, chiar daca acum conditiile meteo au fost cu totul altele decat cele pe care le vor intalni la Melbourne.

ALTE INFORMATII DE LA TESTE:
• Cele mai multe tururi parcurse la Jerez: Valtteri Bottas – 355 tururi; Fernando Alonso – 283 tururi; Max Chilton – 241 tururi
• Diferentele de timp intre compozitii a fost de aproximativ 0,5 secunde pe tur, dar din cauza conditiilor meteo de la Barcelona nu sunt neaparat foarte relevante.
• Echipele au testat pneurile Cinturato Verde intermediare si Cinturato Albastru de ploaie pentru prima oara anul acesta. Pneurile de ploaie au fost redesenate si ofera o tractiune mai buna. In acelasi timp a fost redusa si supravirarea in viraje.
• Cel mai bun timp a fost stabilit de Fernando Alonso in ziua a treia (1m21:875s), fiind mai rapid decat cel mai bun timp din sesiunea similara de anul trecut: 1m22:030s (stabilit de Kimi Raikkonen, Lotus)
• Barcelona este un circuit foarte tehnic, unde se poate testa un monopost din toate punctele de vedere. Cele mai solicitate pneuri pe Circuit de Catalunya sunt cele de pe partea stanga.

CIFRE:
• Numarul total de seturi de pneuri adus la Jerez: 407 (1628 de anvelope)
– supersoft: 24 seturi
– soft: 87 seturi
– medium: 132 seturi
– hard: 97 seturi
– intermediare: 40 seturi
– de ploaie: 27 seturi

• Numarul total de seturi folosite: 303
– supersoft: 5 seturi
– soft: 53 seturi
– medium: 127 seturi
– hard: 84 seturi
– intermediare: 24 seturi
– de ploaie: 10 set

• Cele mai multe tururi parcurse:
– 24tururi cu compozitia hard
– 36tururi cu compozitia medium
– 31 tururi cu compozitia soft
– 16tururi cu compozitia supersoft
– 29tururi cu pneurile intermediare
– 22tur cu pneurile de ploaie

• Cea mai mare/scazuta temperatura ambientala: 20 °C (ziua a 3-a) / 7 °C (ziua 4)
• Cea mai mare/scazuta temperatura a asfaltului: 26 °C (ziua a 3-a) / 6 °C (ziua 4)

REZULTATE:

Loc Pilot Echipa Rezultat Pneuri
Ziua 1
1. Nico Rosberg Mercedes 1:22.616 Medium
2. Kimi Räikkönen Lotus 1:22.623 Medium
3. Fernando Alonso Ferrari 1:22.952 Medium
Ziua 2
1. Sergio Perez McLaren 1:21.848 Soft
2. Sebastian Vettel Red Bull 1:22.197 Soft
3. Kimi Räikkönen Lotus 1:22.697 Medium
Ziua 3
1. Fernando Alonso Ferrari 1:21.875 Soft
2. Nico Hülkenberg Sauber 1:22.160 Soft
3. Romain Grosjean Lotus 1:22.188 Soft
Ziua 4
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:23.282 Medium
2. Jenson Button McLaren 1:23.633 Medium
3. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1:24.071 Soft

Claudia Benegui
Credit foto: Ferrari SpA