În Raliul Brasovului “Atlanta House”, etapa de debut a sezonului, lupta, desi anticipata ca extrem de strânsa, a atins cote dramatice, contabilizând din pacate din nou la Brasov si incidente neplacute. La toate acestea trebuie adaugate si surprizele oferite de vreme, care în ciuda amânarii raliului pâna în luna aprilie iata ca s-au încapatânat sa apara, ploaia si chiar ninsoarea transformând radical conditiile de concurs.
Ieri (vineri 4.04.2003) speciala de deschidere Brasov – Poiana Brasov a oferit un spectacol deosebit, evolutia la lumina proiectoarelor adunând pe marginea traseului un numar record de spectatori. Din pacate indisciplina si inconstienta unora dintre acestia a condus la un eveniment nedorit. Scapând masina – un Ford Escort RS 2000 – de sub control echipajul Zsolt Vajda / Ioan Nastor a lovit un tânar de 15 ani. Dus de urgenta la Spitalul de Pediatrie din Brasov acesta se afla acum în afara oricarui pericol însa medicii au fost nevoiti sa-i amputeze doua degete de la piciorul drept.
Desi aflat la prima speciala la comenzile Seat-ului Cordoba WRC, Dan Gîrtofan a reusit schrach-ul talonat îndeaproape de Bogdan Marisca la un ecart de 6.3 secunde. Pe pozitiile a trei, patru si cinci a sosit o tripleta de masini de grupa N pilotate de Emanuel Ilina, Valentin Banciu si George Morar în timp ce Mihai Leu a sosit abia al saselea.
Lucrurile serioase au început azi dimineata pe o ploaie mocaneasca care a scazut si mai mult aderenta pe un traseu si asa glisant datorita nisipului omniprezent. Surprizele au început înca din debutul zilei. Scosi din lupta unul câte unul, principalii favoriti Bogdan Marisca iesit în décor pe PS 3 în momentul în care se afla în pozitia de lider, Mihai Leu cu probleme tehnice (curea de alternator rupta – PS 7) si Dan Gîrtofan cu handicap de timp datorat unei penalizari (întârziat în CO masina a refuzat sa reporneasca) au adus în luminile rampei protagonistii grupei N, Emanuel Ilina si George Morar. Desi coechipieri la Rally Team OMV cei doi au ajuns sa duca o lupta fratricida pentru prima pozitie pâna în ultima proba a zilei când, problemele aparute la transmisia (cardan rupt) Mitsubishi-ului Lancer Evo 6 a lui Morar, l-au scos practic din lupta directa el terminând ziua pe locul zece în general.
Dan Gârtofan dupa problemele avute, a început o furibunda lupta de recuperare urcând la finalul zilei pe pozitia secunda.
Lucrurile departe de a fi clarificate anunta o lupta la fel de strânsa iar daca prognozele meteo se vor dovedi reale concurentii vor avea parte de o zi fierbinte din pacate numai la figurat….
Clasament general (provizoriu):
Poz./ Echipaj / Masina / Grupa/ Timp realizat (incl.penalizari)
1. E.Ilina / F.Câmpean / Mitsubishi Lancer Evo 6/ N/ 45:42.7
2. D.Gârtofan / D.Pulpea / Seat Cordoba WRC/ A/ 46:08.6
3. V.Banciu / A.Budai / Mitsubishi Lancer Evo 4/ N/ 47:21.1
4. E.Stan / D.Tiugan / Mitsubishi Lancer Evo 6/ A/ 47:24.6
5. T.Abraham / A.Szasz / Mitsubishi Lancer Evo 6/ N/ 47:37.7
6. G.Graef / V.Hard Mitsubishi / Lancer Evo 5/ N/ 47:46.3
7. Z.Puscas / G.Molnar / Subaru Impreza WRX/ A/ 47:59.4
8. L.Savu / I.Soos / Mitsubishi Lancer Evo 3/ N/ 48:00.9
Pentru informatii suplimentare:
Alexandru Tamasescu – PR Officer – Motor Media International
Foto: Dan Gîrtofan/ Dorin Pulpea/ Seat Cordoba WRC/ CNR Raliul Brasovului “Atlanta House” 2003
Credit foto: Romeo Tudorache @ rallyROM.ro