Mâine odatã cu startul în Raliul Braşovului “Atlanta House” sezonul 2003 al Campionatului Naţional de Raliuri, al 34 -lea de când existã competiţia, debuteazã ceva mai târziu faţã de ultimii ani pentru a evita surpriza ca iarna sã nu-şi fi lepãdat toate cojoacele.
Deschizãtor tradiţional al ostilitãţilor, Raliul Braşovului “Atlanta House” readuce în actualitate configuraţia traseului utilizatã în urmã cu doi ani, în locul buclei Târlungeni – Budila – Teliu presãratã cu evenimente tragice anul trecut, fiind introdusã varianta Zãrneşti – Poiana Mãrului – Şinca. Lupta în acest an se anunţã extrem de intersantã şi este cel puţin teoretic deschisã oricãrui rezultat, cu atât mai mult cu cât din competiţia internã va lipsi campionului naţional en-titre Constantin Aur.
Liderul Rally Team OMV Bogdan Marişca învãţat deja cu gustul victoriei, având patru la activ, vizeazã obţinerea titlului naţional absolut, dupã ce anul trecut a ocupat poziţia secundã. Aflat în al doilea sezon cu Mitsubishi Lancer Evo 6 de grupa A, Bogdan a acumulat experienţa necesarã pentru a încerca exploatarea cât mai aproape de limitã a potenţialui bolidului sãu.
Tot cu maşina de anul trecut Hyundai Accent WRC însã complet reconstruitã, evolueazã şi Mihai Leu susţinut de Lukoil. Acesta, acomodat cu maşina, vizeazã la rândul sãu cea mai înaltã treaptã a podiumului.
Dupã obţinerea celui de-al doilea titlu de campion la grupa N, Dan Gîrtofan se aflã în faţa unui examen dificil. Trecut la comenzile maşinii campioane a ultimelor douã sezoane – Seat Cordoba WRC – Dan trebuie sã se adapteze rapid la cerinţele bolidului sãu, presiunea asupra sa fiind mare cu atât mai mult cu cât pe plan intern este liderul echipei RAFO.
Surprize poate oferi oricând şi Emanuel Mihalache trecut de la Ford Escort RS Cosworth la Mitsubishi-ul Lancer Evo 6 ce a aparţinut lui Dorin Toma. Dacã adãugãm la toate acestea faptul cã Titi Aur este posibil sã ia startul la câteva etape din competiţia internã cu un Mitsubishi Lancer Evo 7 de grupa A avem tabloul complet al unei competiţii ce se anunţã extrem de disputate şi interesante.
La grupa N, de asemenea, lupta se anunţã extrem de strânsã şi în acest an. Cu doi challengeri angrenaţi în acestã categorie – George Morar şi Emanuel Ilina – ocupanţii poziţiilor 2 şi 3 la grupã în 2002, Rally Team OMV reprezintã principala forţã în lupta pentru coroana de campion a maşinilor de producţie.
Un pretendent la titlul grupei este şi Daniel Ungur (Mol Racing Team) vicecampionul din 2000 şi 2001 revenit în competiţie dupã o absenţã de un an din motive financiare. O altã revenire în limitele superioare ale categoriei este şi cea a lui Gunther Graef, pilotul RAFO Racing evoluând pe fosta maşinã a coechipierului sãu Dan Gîrtofan. Evident şi aici existã suficiente premize pentru apariţia surprizelor, Thomas Abraham (Mitsubishi Lancer Evo 6), Sorin Badea (Mitsubishi Lancer Evo 6), Cãlin Petruşca (Subaru Impreza WRX) putând oricând sã bulverseze ierarhiile.
Un candidat important şi l-am numit pe Romulus Preda, nu va participa se pare la întregul campionat din motive financiare. Nu pot fi omise nici prezenţele celor douã amazoane Carmen Berghea şi Gabriela De Reu care au fãcut pasul de Ford Ka la Ford Fiesta în grupa N 1600, în timp ce la A 2000 principalul favorit susţinut de Mobil 1 este Alexandru Piţigoi, în condiţiile în care prezenţa lui George Grigorescu este incertã şi oricum nu la aceastã grupã, George vizând grupa N cu un Renault Clio RS.
Cu toate cã puţini ar fi anticipat aceastã desfãşurare de forţe pentru sezonul 2003, cu cinci companii petroliere angrenate în Campionatul Naţional de Raliuri, acest an se anunţã a fi unul de revigorare puternicã a competiţiei interne.
Pentru informatii suplimentare:
Alexandru Tamasescu – PR Officer – Motor Media International
Foto: George Morar/ Laurențiu Cîmpeanu/ Mitsubishi Lancer EVO VI/ CNR Raliul Brasovului “Atlanta House” 2003
Credit foto: Romeo Tudorache @ rallyROM.ro